Saturday 11 October 2014

Shaklee Performance Drink-My own Testimoni, Me and my Vertigo Problem










Petang ni saya nak share 1 lagi testimoni diri sendiri. Pengalaman sendiri yang tak diduga atau dirancang...
Pada bulan November 2013, saya telah menghadiri sebuah kursus yang sangat padat, Kursus ni berlangsung selama 2 minggu lebih. The name of the course is Building Management Excellence or better known as BME. Tujuannya nak beri lebih business and management skills to Managers in PETRONAS. Buat yang belum tau, saya kerja kat PETRONAS since 2001. Kiranya dah lebih 13 tahun. Alhamdulillah. Berbalik kepada course tadi, classroom training started at 8.30 a.m. and finished at 5.30 or 6.00 p.m. Malam pulak, we were expected to have group discussion for project.
Actually this course was residential tapi since baby Nazneen was only 4 months old at that time, mama decided to go home every night. My house located about 30 minutes from the training centre. Regardless of what time, ade malam yang balik pukul 11 or 12 malam.  After more than one week, there was one night yang I felt giddy, suddenly rasa bilik berpusing-pusing upside down. Saya baring and baca ape2x yang teringat. Mengucap pun are, rase takut sebab tak pernah ade pengalaman madam tu. Pengalaman rasa berpusing-pusing ni berlaku 2 kali sepanjang training tu.

Balik office after training. Saya rasa saya akan alami perkara yang sama kalau saya rasa sangat letih.
Saya pergi clinik and doctor kata saya alami masalah vertigo. Saya google and found that Vertigo is actually a problem with balancing your body. Doctor bagi ubat untuk hilangkan rasa giddy and makan bile perlu.

Sekitar March 2014, saya berazam nak mula ganti puasa Ramadhan. Saya bersalin baby Nazneen pada 3 Ramadhan tahun sebelumya. Kiranya saya ade 27 hari nak kena ganti puasa. Memang rasa mencabar sangat masa tu. Sebelum tu, saya ade terbaca on Set Puasa Shaklee atau lebih popular dengan nama Set 'Mighty 3 gems'.  Saya nak ganti puasa and pada masa yang sama nak pastikan susu badan ade untuk baby Nazneen. Saya amalkan ambil set puasa yang ada ESP, Mealshake and Performance Drink. Kiranya Performance Drink je yang saya tambah sebab sebelum tu pun saya dah amalkan ambik Mealshake and ESP untuk sarapan. Performance drink ni penting untuk keep our body hydrated. PD ni sedap coz ade orange flavour, rupe pun macam air oren je....

Sepanjang bulan Mac and April saya sangat sibuk. Saya jadi budget focal person untuk division saya and dalam masa yang sama I was leading an exhibition for PETRONAS Upstream Global HSE Day. Memang sibuk sangat2x ada hair yang says tinggalkan office pukul 10 malam pun... Dalam kesibukan tu saya sedar yang saya tak lagi alami masalah vertigo walaupun saya kepenatan. Masa tu saya saya mula fikir apa yang lain dengan diet saya seharian.  Ye, satu-satunya yang baru dalam diet saya ialah Shaklee Performance Drink. Saya mula cari logiknya. Vertigo disebabkan oleh masalah balancing or keseimbangan badan. Untuk badan seinbang, kandungan air dalam badan mesti mencukupi. Performance Drink pulak memang membantu badan sentiasa terhidrat.Dengan pertolongan Allah tanpa dijangka, masalah Vertigo saya dah hilang. Sampai sekarang, saya takde lagi masalah vertigo. Harap terus sembuh sepenuhnya. Ameen...

No comments:

Post a Comment