Friday 10 October 2014

Set Anak Sihat, Testimoni Set Anak Sihat


Assalamualaikum and Happy Saturday semua. Ibu bekerja macam saya memang suka hari Sabtu. Boleh spend time ngan family and boleh settlekan 'to do list' kat rumah pulak. Semalam anak2x saya sibuk dengan sambutan hari kanak2x kat sekolah diorang. Naqib standard 3, Najihah pulak standard 2.  Nafis 6 years old attending Genius Aulad. Yang 2 lagi tu, Nazif and Nazneen belum sekolah. Saya memang cuba berikan yang terbaik untuk anak-anak saya. Saya rasa semua ibu nak yang terbaik untuk anak2x dia kan?!Ye, sama ada ibu yang surirumah sepenuh masa, work at home mom mahu pun ibu bekerja, semua mahu yang terbaik untuk anak-anak mereka. Namun yang terbaik tu subjektif, lain orang lain condition die. Jadi tak payahlah risau ape orang lain fikir, cuma buat yang terbaik ikut kemampuan anda.
Talking about terbaik, saya berikan juga supplement (vitamin) untuk anak-anak saya. Saya beri ikut kesesuaian usia mereka. Naqib and Najihah ambil Omegaguard, Chewable vitamin C and mealshake. Nazif and Nazneen takat ni baru consistent ambik mealshake. My youngest, Nazneen ni walau baru 1 tahun 3 bulan dah mula nak ambik chewable vit C. Nampak macam die suke. 1 hari 1 tablet dah cukup. Nazif susah sikit nak ambik tablet. Jadi senyap2x masukkan 1 camca teh mealshake dalam susu dia. Sekali sehari dah cukup. Takat ni die tak complain, mungkin perisa vanilla kat mealshake tu buat susu dia rasa lagi lazat dan berkrim.
My eldest Naqib memang ade masalah eczema dari kecil, kulit selalu gatal-gatal terutamanya masa hari panas. Kadang dalam kelas pun die sibuk menggaru sana sini. Pernah mase die standard 1, saya called class teacher die nak tanye something. Cikgu pun referred Naqib as 'budak yang selalu gatal2x tu ye?!. Geram sikit pun ade mase tu, tapi fact is fact. Selepas saya jadi member Shaklee, saya berikan Naqib mealshake and Omegaguard. Alhamdulillah, sekarang saya tengok kulit dia dah makin halus, kurang masalah gatal2x. Die pun dah tak kerap demam macam dulu. Nafis pun macam tu juga. Nafis eczema tapi tak seteruk abang die. Sekarang ni kulit Nafis dah tak kering sangat macam dulu.
Baby Nazneen masih breastfeed lagi. Saya ambil set lengkap berpantang and breastfeeding Shaklee sejak umur Nazneen 2 hari. Saya tengok Nazneen atau Nineen ni alert budaknya, kalau diajar pun senang dapat. Alhamdulillah...
Ok you all, lame dah tak update gambar. Today I found an easier way to do it. Lepas ni boleh buat lagi. Cheers... Nanti saya share lagi...

No comments:

Post a Comment