Friday 17 October 2014

Cara Makan Vitamin, Petua Makan Pil, Cara Mudah telan Pil

Salam Jumaat semua, bagi yang bekerjaya harap minggu anda berakhir dengan cemerlang. Esok dah weekend. Yea!!! Hari ni saya puas hati sebab dapat join program exercise kat Gym. Best dapat buat stretching and more challenging aerobic exercise. Terasa otot-otot yang dah lama tak aktif. Habis exercise program dapat free energy bar and mineral water. Alhamdulillah...

Saya nak share bends yang sangat basic malam ni. Cara nak makan tablet / pil dengan mudah. Kenapa saya nak share benda ni? sebab ade kawan-kawan and relatives yang kate tablet / pil Shaklee ni besar2x susah nak telan. Tu yang ade customer yang beli tapi tak makan. Katenye takut sebab pil besar2x. Harap cara yang akan saya share ini akan membantu anda. 

Saya belajar cara ni dari suami saya masa baru kawin dulu. Kiranya dah lebih 10 tahun juga. Mula2x ambil 1 gelas air kosong. Minum air kosong tapi jangan ditelan dulu. Biarkan air didalam mulut anda.  Kemudian  dongakkan kepala sikit. Masukkan tablet yang anda nak telan kedalam mulut. Jangan risau, boleh masukkan sekali 4 atau 5 biji. Kemudian telan sekali dengan air yang anda tahan dalam mulut tadi. Percayalah, proses menelan pil menjadi sangat mudah. Pil tak sempat nak cair dan anda boleh telan dengan lega. Kalau orang yang expert macam suami saya, telan 10 biji pil terus pun boleh. Telan dengan air liur pun die boleh. Tak perlu sediakan air kosong. He2x

Buat yang takut2x makan pil tu, silalah cube ye! Makan pil supplement anda akan jadi jauh lebih mudah selepas ini. Setiap supplement yang anda beli anda dah invest. Macam mane nak dapat kebaikannya kalau tak makan. Saya yang menjual ni memang rasa terkilan kalau customer tak makan.

All the best you all. Good nite, sweet dream & sleep tide... Biasa wished camni zaman2x sekolah kat TKC dulu.

1 comment: