Friday 24 October 2014

Testimoni Vitamin C Shaklee, Sustained Release Vita-C, Chewable Vita-C

Assalamualaikum and salam Jumaat semua. Hari ni hari Jumaat terakhir dalam tahun 1435H. Alhamdulillah kita masih diberi peluang bernafas dan menikmati kehidupan dunia. Doa akihr tahun boleh dibaca selepas solat asar nanti. Doa awal tahun pula boleh dibaca selepas solat maghrib. Semoga 1436H akan menjadi tahun yang lebih berkat buat kita. Semoga kita lebih istiqamah dalam menunaikan tanggungjawab kita sebagai hambaNya.  Ameen...

Hari ni saya nak share testimoni Sustained Release Vita-C dari Shaklee. Rasanya vitamin C vitamin yang lebih popular berbanding dengan vitamin2x yang lain. Setiap rumah ade vitamin C rasenya, cume jenamanye yang berbeza2x  Shaklee sendiri ade 2 jenis vitamin C iaitu Sustained Release Vita-C and Chewable C. Anda boleh pilih ikut keselesaan masing2x Kanak2x biasenye lagi suke Chewable C sebab senang nak makan. Boleh makan macam gule2x je. Rase chewable C ni masam sikit.  Baby saye Nazneen yang baru berusia 1 tahun 3 bulan ni pun dah mula suke makan chewable C. Tiap2x hari die mintak. Antara kelebihan Vitamin C ialah dapat membantu meningkatkan imunisasi badan,  mencantikkan kulit (kulit jadi lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukan pigmen), memerangi kanser, membentuk kolagen, memperbaiki insomnia dan mengekalkan kolestrol sihat dalam badan kita. Vita C jenis 'sustained release' ni  direka untuk kekal dalam sistem badan kita dan dibebaskan secara berterusan. Boleh tahan dalam plasma darah sampai 24 jam. Kandungan 'bioflavoniod' atau C Complex mampu mempertingkatkan keberkesanan vita C, melegakan inflamasi, menentang jangkitan dan radikal bebas. Jadi banyak sebab yang buat vitamin C Shaklee ni lebih bagus berbanding jenama lain di pasaran.

Saya memang ambil sustained release vita C ni setiap hari. Hanya 1 biji sehari, Alhamdulillah saya rasa saya jarang dapat selsema atau demam. Biasa saya ambil selepas makan malam. Sustained release Vita C ni ade 180 biji satu botol. Kalau sendiri makan boleh tahan sampai 6 bulan. Memang sangat berbaloi! Ibu mertua saya pun ambil vita C ni. Saya sembang-sembang dengan die semalam. Dia kata semenjak ambik vita C Shaklee dia rase lagi sihat, Kadang-kadang bila rase nak kena selsema, die ambil 2 biji sehari.  Alhamdulillah terus tak jadi selsema.  Sekarang ni vita C botol pertame die dah nak abis and die dah order satu yang baru. Alhamdulillah! Semoga terus serasi.


Ade orang kate kalau dah banyak makan buah, tak perlu lagi ambik vitamin C. Tak betul tu, setiap sajian buah-buahan bekalkan 45-60mg vitamin C. Vitamin C yang lengkap dihasilkan dalam masa 10 hari selepas buah masak ranum. Kalau buah tak ranum, kandungan vitamin C die sikit. Kandungan vitamin C dalam buah berkurangan  apabila dipetik dan akan musnah apabila terdedah kepada cuaca panas.

Saya dah cube, kalau anda nak cube sila contact saya, Khairun Najmiah at 0126361195. Insyaalah boleh dapat  cepat coz dah ade stok. Boleh COD dibandar Tun Hussein Onn, Cheras dan kawasan2x yang berdekatan dengannya. Hari kerja office saya di KLCC.

No comments:

Post a Comment