Sunday 19 January 2014

Shaklee Confinement & Breastfeeding Set Alfalfa Complex and Vita C

Hi! Would like to continue my sharing on Shaklee Confinement Set, the next supplement is:
4) Alfalfa Complex: Alfalfa ni sejenis herba, fungsinya ala-ala jamu. Alfalfa penting untuk membantu kesihatan dalaman wanita i.e. membersihkan rahim dan mengetatkan semua faraj selepas bersalin. Alfalfa juga meningkatkan penghasilan susu ibu sehingga 2 kali ganda. Selain itu, pengambilan alfalfa juga membantu proses pembuangan.
Alhamdulillah, baby Nazneen mendapat lebih banyak susu ibu berbanding abang dan kakaknya. Saya masih boleh pam susu setiap hari walaupun baby dah 6 bulan. Sekali pam susu, boleh merasa dapat 6-7 oz. Kalau dulu saya nak dapat 3 oz pun susah. Dulu, saya jadi stress kalau ada yang masuk mothers' room sama-sama  pam susu. Saya jadi rendah diri bila ade yang bandingkan kuantiti susu. Sekarang, saya gembira dengan 'milk production' and boleh share kebaikan Shaklee dengan ahli keluarga dan kawan-kawan.
5) Vita-C: saya pilih 'sustained release vitamin C' kerana saya tak ada masalah nak telan tablet. ' Sustained release' bermaksud vitamin C kekal lebih lama dalam badan kita. Vitamin C membantu kita lebih lawas dan meningkatkan sistem imunisasi badan. Pengambilan vitamin C juga dapat mencantikkan kulit. Ramai yang puji kulit saya berseri sepanjang tempah berpantang. Mungkin hasil pengambilan kombinasi ESP dan vitamin C.
Next sharing will be on osteomatrix, tunggu ye! Need to have my dinner first, hubby dah tunggu...

No comments:

Post a Comment