Thursday, 20 March 2014

ESP Promo March 2014, Badan Lebih Anjal dengan ESP

Assalamualaikum & Salam Sejahtera to all... Lame dah tak update blog ni. Saya lebih kerap update Fb page : Mama Yun Supplement Shop. Tu yang lebih selesa buat mase ni.
March 2014 ni Shaklee buat promotion Energizing Soy Powder or nama glamournye ESP. Buy 6 canisters dapat 1 Canister percuma. Boleh dapat free membership lagi. Banyak kelebihan ESP ni. Antaranya ialah membantu hasilkan susu ibu yang lebih pekat, mencantikkan kulit, membantu mendapatkan susuk badan lebih anjal, memberikan rasa kenyang dan macam- macam lg.

ESP Shaklee

Dapatkan ESP anda di Mama Yun Supplement Shop. Ready stocks. Boleh call/ text Khairun at 012 6361195. Saya boleh COD di area Cheras Selatan i.e. BTHO, Bandar Mahkota Cheras, Alam Damai, Taman Minang, Cheras Perdana dan kawasan-kawasan yang berdekatan dengannya. Kalau weekdays, saya boleh COD kat area KLCC.

Sunday, 2 February 2014

Shaklee Promo February 2014-Vitalea, Shaklee Multivitamins & Multiminerals

For February 2014, Shaklee buat promotion Vita-Lea Iron Formula. Vita-Lea ni multivitamins and multiminerals.  Vita-Lea contains 28 essential vitamins and critical minerals yang diperlukan tubuh. Antaranya beta carotene yang diperlukan untuk pertumbuhan sel dan tisu badan. Beta Carotene juga penting untuk penglihatan yang sihat. Vita-Lea juga mengandungi kalsium, phosphorus, vitamin C dan Vitamin D untuk kesihatan tulang dan gigi. Kandungan Vita-Lea yang lain antaranya Biotin dan acid pantothenic yang membantu metabolism lemak dan karbohidrat serta vitamin B-12 yang membantu penghasilan sel darah merah.
Vita-Lea ni kira basic product in most Shaklee set e.g. Set Hamil, Set Confinement, Set Breastfeeding    and Set Asas (General wellness). Saya sendiri memang consume Vita-Lea sejak lebih 6 bulan lepas ( dari confinement sampai sekarang). Senang cite, Vita-Lea ni melengkapi ape2x yang kurang dalam diet seharian kita.  Vita-Lea sangat menjimatkan, 1 botol boleh tahan sehingga 4 bulan.


Thursday, 23 January 2014

Sijil Halal Shaklee, ISA Halal Certificate for Shaklee

Hari ni nak share sijil halal Shaklee.

Shaklee dijamin halal. Tak perlu ragu-ragu lagi.

Monday, 20 January 2014

Shaklee Confinement Set, Shaklee Breastfeeding Set

Sharing of Photos


Shaklee Confinement Set photo no.1- Alfalfa a Complex, B Complex, Vita C, Vita Lea and Zinc Complex


                                                    photo no.2- ESP & Omegaguard

Berpantang Dengan Shaklee; Ostematrix, Omegaguard & Zinc acomplex

Salam All, let me continue with the next supplement for confinement,
6) Ostematrix: Kandungan Utama ostematrix adalah kalsium, magneium and vitamin D. Proses mengandung dan melahirkan menyebabkan ibu kehilangan banyak kalsium dari badan. Osteomatrix membantu mengekalkan tekanan darah normal, menolong pengecutan otot dan saraf  serta mengurangkan simptom PMS seperti panas baran, kemurungan, kembung, kejang dan bengkak air. Kalsium dalam osteomatrix sangat penting untuk tulang dan gigi yang sihat.
Next, I nak share on Omegaguard...
7) Omegaguard : Omega 3 dalam Omegaguard Shaklee membantu penurunan berat badan selepas bersalin, Omegaguard juge membantu meningkatkan memori. Babi ibu menyusu seperti saya, Omegaguard membantu imunisasi bayi secara semulajadi.
Last but not least is....
8) Zinc Complex: as I have mentioned earlier, Zinc Complex membantu penyembuhan luka, meningkatkan sistem imun dan mengurangkan rambut gugur.
Alhamdulillah, saya memang serasi dengan Shaklee confinement set ini. Senang cerita, tak rasa pun macam baru bersalin. Badan rasa sihat dan bertenaga, lebih mudah untuk menguruskan baby Nazneen  bersama 3 orang abang dan seorang kakaknya.
Bagi yang nak merasai pengalaman berpantang dan menyusu dengan Shaklee seperti saya, boleh sms/ whatsApp 012 6361195 (Khairun).




Sunday, 19 January 2014

My Baby Shaklee, Baby Sihat dengan Shaklee

Hi! Saya nak share gambar pulak, the first photo I would like to share in my blog is a photo of Nazneen Si 'baby Shaklee' when she was about 3 months plus. Pleasant viewing...

Shaklee Confinement & Breastfeeding Set Alfalfa Complex and Vita C

Hi! Would like to continue my sharing on Shaklee Confinement Set, the next supplement is:
4) Alfalfa Complex: Alfalfa ni sejenis herba, fungsinya ala-ala jamu. Alfalfa penting untuk membantu kesihatan dalaman wanita i.e. membersihkan rahim dan mengetatkan semua faraj selepas bersalin. Alfalfa juga meningkatkan penghasilan susu ibu sehingga 2 kali ganda. Selain itu, pengambilan alfalfa juga membantu proses pembuangan.
Alhamdulillah, baby Nazneen mendapat lebih banyak susu ibu berbanding abang dan kakaknya. Saya masih boleh pam susu setiap hari walaupun baby dah 6 bulan. Sekali pam susu, boleh merasa dapat 6-7 oz. Kalau dulu saya nak dapat 3 oz pun susah. Dulu, saya jadi stress kalau ada yang masuk mothers' room sama-sama  pam susu. Saya jadi rendah diri bila ade yang bandingkan kuantiti susu. Sekarang, saya gembira dengan 'milk production' and boleh share kebaikan Shaklee dengan ahli keluarga dan kawan-kawan.
5) Vita-C: saya pilih 'sustained release vitamin C' kerana saya tak ada masalah nak telan tablet. ' Sustained release' bermaksud vitamin C kekal lebih lama dalam badan kita. Vitamin C membantu kita lebih lawas dan meningkatkan sistem imunisasi badan. Pengambilan vitamin C juga dapat mencantikkan kulit. Ramai yang puji kulit saya berseri sepanjang tempah berpantang. Mungkin hasil pengambilan kombinasi ESP dan vitamin C.
Next sharing will be on osteomatrix, tunggu ye! Need to have my dinner first, hubby dah tunggu...