Friday, 17 October 2014

Cara Makan Vitamin, Petua Makan Pil, Cara Mudah telan Pil

Salam Jumaat semua, bagi yang bekerjaya harap minggu anda berakhir dengan cemerlang. Esok dah weekend. Yea!!! Hari ni saya puas hati sebab dapat join program exercise kat Gym. Best dapat buat stretching and more challenging aerobic exercise. Terasa otot-otot yang dah lama tak aktif. Habis exercise program dapat free energy bar and mineral water. Alhamdulillah...

Saya nak share bends yang sangat basic malam ni. Cara nak makan tablet / pil dengan mudah. Kenapa saya nak share benda ni? sebab ade kawan-kawan and relatives yang kate tablet / pil Shaklee ni besar2x susah nak telan. Tu yang ade customer yang beli tapi tak makan. Katenye takut sebab pil besar2x. Harap cara yang akan saya share ini akan membantu anda. 

Saya belajar cara ni dari suami saya masa baru kawin dulu. Kiranya dah lebih 10 tahun juga. Mula2x ambil 1 gelas air kosong. Minum air kosong tapi jangan ditelan dulu. Biarkan air didalam mulut anda.  Kemudian  dongakkan kepala sikit. Masukkan tablet yang anda nak telan kedalam mulut. Jangan risau, boleh masukkan sekali 4 atau 5 biji. Kemudian telan sekali dengan air yang anda tahan dalam mulut tadi. Percayalah, proses menelan pil menjadi sangat mudah. Pil tak sempat nak cair dan anda boleh telan dengan lega. Kalau orang yang expert macam suami saya, telan 10 biji pil terus pun boleh. Telan dengan air liur pun die boleh. Tak perlu sediakan air kosong. He2x

Buat yang takut2x makan pil tu, silalah cube ye! Makan pil supplement anda akan jadi jauh lebih mudah selepas ini. Setiap supplement yang anda beli anda dah invest. Macam mane nak dapat kebaikannya kalau tak makan. Saya yang menjual ni memang rasa terkilan kalau customer tak makan.

All the best you all. Good nite, sweet dream & sleep tide... Biasa wished camni zaman2x sekolah kat TKC dulu.

Tuesday, 14 October 2014

Testimoni Set Resdung Shaklee, Testimoni Alfalfa Shaklee

Assalamualaikum & Salam Sejahtera semua, semalam tak sempat nak update blog. Baru pegang my pink Macbook Air baby Nazneen dah datang tarik2x baju. Nak nenen lah tu, he2x Lepas tu terus tertidur sampai pagi. Another day has started... Hari ni saya attended workshop kat Novotel. Rasa healthy sikit bila decided nak menapak from parking KLCC ke Novotel. Bukan ape, saye cuak nak park kereta kat Novotel. Sempit sangat!

Malam ni nak share testimoni set resdung Shaklee. Testimoni yang dekat2x saja. Ni kisah suami saya. Dia ni ade resdung. Sejak kawin ngan die lebih 10 tahun yang lepas, banyak benda saya kene adjust. Sebelum kawin, hampir semua menu yang saya masak letak belacan. Asam pedas letak belacan, mee goreng pun saya pernah letak belacan. Memang hantu belacan. Lepas kawin, saya dapat suami yang alah belacan. Bila makan belacan je, bersin2x lepas tu badan jadi gatal2x. Kesian tengok...

Bila saya mula ambik set berpantang and menyusu Shaklee pada bulan Julai 2013. Saya ajak suami makan sekali. Dia amik set resdung secara konsisten. Set yang die ambik ade alfalfa complex, b-complex, vitamin C and Omegaguard. Tapi suami saya ni paling konsisten makan alfalfa complex. Dia akan makan 6-10 biji sehari. B-complex 1 biji sehari, sustained release vita C sehari. Waktu malam sebelum tidur die ambik  3 biji Omegaguard.

Kami perasan set ni berkesan bila balik kampung saya di Ledang Johor. Bilik saya kat kampung ni berhabuk sikit. Maklumlah jarang berpenghuni. Biasa kalau suami duduk dalam bilik setengah hari je dah mula gatal2x and bersin berkali2x. Peliknya setelah ambik set resdung Shaklee, dia steady je duduk dalam bilik. Takde lagi bersin atau selsema disebabkan alah pada habuk.  Saya pun senang hati tengok, tak perlu susah2x nak cari ubat selsema atau towel lap hingus lagi. He2x

Kadang2x suami saya ni nakal sikit. Die cube skip ambil alfalfa complex for few days. Setelah 3 bulan adelah die kena selsema. Tu pun dah kira bagus sangat. Sebelum ambik Shaklee dulu rasanya 2 minggu sekali kena selsema. Pil 'clarinase 24 hours' tu memang kene ade ready stock.

Sekarang suami rajin share testimony set resdung Shaklee ni ngan family and kawan2x die. Alhamdulillah, 2 hari lepas  biras saya order alfalfa complex setelah dengar cerita suami. Kalau ade budget eloklah ambik set lengkap resdung terus. Kalau belum ade budget, memadai mulakan dengan alfalfa complex. Selamat mencuba....

Boleh contact saya untuk consultantcy, Khairun at 012 6361195, email- khairun_najmiah@yahoo.com or khairunnajmiah77@gmail.com

Kene share benda baik, boar ramai yang dapat manfaatnya. Ingat lagi tazkirah dari sahabat ahli surau di University dulu, 'Sebaik-baik manusia adalah yang memberi manfaat kepada manusia lain'

Good nite you all!



Sunday, 12 October 2014

Testimoni Phytocol-ST & Psoriasis

Assalamualaikum All, Sunday nite datang lagi. Esok bermulalah minggu baru. Macam pre-Monday blues pulak buat statement macam ni. Apapun, saya bersyukur kerana saya punya kerja tetap dengan pendapatan yang memuaskan. Alhamdulillah. Saya gembira jadi career woman, saya gembira jugak dapat buat business Shaklee ni. Banyak yang saya dah belajar sejak setahun berkenalan dengan Shaklee ni. Dari tak tau ape2x pasal blogging, sekarang dah maju sikit. Dah pandai post and letak gambar. He2x I see it more on personal development.

Malam ni saya nak share testimoni Phytocal-ST. Phytocol-ST ni product baru Shaklee. Kalau tak silap baru sampai Malaysia dalm bulan June 2014.  Product ni membantu mengawal paras kolesterol dalam badan. Produk ni juga dapat membantu mengawal penyakit kulit psoriasis.  Bila dengar produk ni boleh membantu pesakit psoriasis, saya jadi macam excited. Bukan untuk saya tapi untuk insan yang rapat dengan saya.

Bapa mertua saya mengidap penyakit Psoriasis. Dah lama juga, rasanya dah lebih 4 tahun. Macam2x dah diusahakan dari perubatan moden hingga ke perubatan alternatif. Banyak tempat yang dah dilawati untuk berubat. Kadang2x nampak ade kurang tapi kemudiannya naik semula. Rasanya abah pun dah letih nak berubat. Saya tinggal sebaris dengan ibu dan bapa mertua saya, jadi saya memang nampak usaha mereka untuk mencari penawar penyakit psoriasis ni. Sanggup ulang alik dari Kuala Lumpur ke Ipoh untuk bertemu pakar kulit. Tapi masih tak kurang juga. Kalau nampak kurang pun sekejap je. Tak lama lepas tu naik balik, merah2x dan gatal2x.

Saya berikan abah Phytocol-ST pada awal bulan Ramadhan yang lepas. Saya suruh dia ikut dos yang Shaklee sarankan iaitu 4 biji sehari, 2 biji pagi lepas sarapan dan 2 biji waktu malam after dinner. Abah memang disiplin dalam pengambilan ubat, mungkin semangatnya untuk sembuh memang tinggi.  Sepanjang minggu pertama ambil Phytocol-ST ni, penyakit psoriasis abah macam naik banyak sikit. Tapi saya memang dah inform die yang kemungkinan ada 'healing crisis'. Saya mintak die teruskan ambik Phytocol-ST untuk sekurang-kurangnya 3 bulan.  Nak dijadikan cerita, lepas 2 bulan ambil Phytocol-ST secara konsisten, abah ada periodic medical check-up di HUKM. Keputusan  ujian kesihatan abah sangat mengejutkan doktor.  Saya share kat bawah ni ye...

Abah kata 'Sugar dalam darah biasanya 6 dah jadi 4.7, liver condition pun dah bertambah baik. Abah hanya perlu datang untuk check up premier lagi 6 bulan akan datang.  Ujian darah untuk ujian dermatologi yang biasanya 2 bulan sekali kini hanya perlu 3 bulan sekali. Alhamdulillah, penglibatan saya dalam Shaklee telah memberi kebaikan kepada orang-orang disekeliling saya.


Untuk sapa-sapa yang ada masalah yang seumpama ini. Bolehlah consider Phytotol-ST. Sapa tau serasi macam kes bapa mertuaku. Boleh contact saya at 012-6361195 kalau nak cuba Phytocol-ST atau produk2x Shaklee yang lain.


Till my next sharing. Good nite you all....



Saturday, 11 October 2014

Shaklee Performance Drink-My own Testimoni, Me and my Vertigo Problem










Petang ni saya nak share 1 lagi testimoni diri sendiri. Pengalaman sendiri yang tak diduga atau dirancang...
Pada bulan November 2013, saya telah menghadiri sebuah kursus yang sangat padat, Kursus ni berlangsung selama 2 minggu lebih. The name of the course is Building Management Excellence or better known as BME. Tujuannya nak beri lebih business and management skills to Managers in PETRONAS. Buat yang belum tau, saya kerja kat PETRONAS since 2001. Kiranya dah lebih 13 tahun. Alhamdulillah. Berbalik kepada course tadi, classroom training started at 8.30 a.m. and finished at 5.30 or 6.00 p.m. Malam pulak, we were expected to have group discussion for project.
Actually this course was residential tapi since baby Nazneen was only 4 months old at that time, mama decided to go home every night. My house located about 30 minutes from the training centre. Regardless of what time, ade malam yang balik pukul 11 or 12 malam.  After more than one week, there was one night yang I felt giddy, suddenly rasa bilik berpusing-pusing upside down. Saya baring and baca ape2x yang teringat. Mengucap pun are, rase takut sebab tak pernah ade pengalaman madam tu. Pengalaman rasa berpusing-pusing ni berlaku 2 kali sepanjang training tu.

Balik office after training. Saya rasa saya akan alami perkara yang sama kalau saya rasa sangat letih.
Saya pergi clinik and doctor kata saya alami masalah vertigo. Saya google and found that Vertigo is actually a problem with balancing your body. Doctor bagi ubat untuk hilangkan rasa giddy and makan bile perlu.

Sekitar March 2014, saya berazam nak mula ganti puasa Ramadhan. Saya bersalin baby Nazneen pada 3 Ramadhan tahun sebelumya. Kiranya saya ade 27 hari nak kena ganti puasa. Memang rasa mencabar sangat masa tu. Sebelum tu, saya ade terbaca on Set Puasa Shaklee atau lebih popular dengan nama Set 'Mighty 3 gems'.  Saya nak ganti puasa and pada masa yang sama nak pastikan susu badan ade untuk baby Nazneen. Saya amalkan ambil set puasa yang ada ESP, Mealshake and Performance Drink. Kiranya Performance Drink je yang saya tambah sebab sebelum tu pun saya dah amalkan ambik Mealshake and ESP untuk sarapan. Performance drink ni penting untuk keep our body hydrated. PD ni sedap coz ade orange flavour, rupe pun macam air oren je....

Sepanjang bulan Mac and April saya sangat sibuk. Saya jadi budget focal person untuk division saya and dalam masa yang sama I was leading an exhibition for PETRONAS Upstream Global HSE Day. Memang sibuk sangat2x ada hair yang says tinggalkan office pukul 10 malam pun... Dalam kesibukan tu saya sedar yang saya tak lagi alami masalah vertigo walaupun saya kepenatan. Masa tu saya saya mula fikir apa yang lain dengan diet saya seharian.  Ye, satu-satunya yang baru dalam diet saya ialah Shaklee Performance Drink. Saya mula cari logiknya. Vertigo disebabkan oleh masalah balancing or keseimbangan badan. Untuk badan seinbang, kandungan air dalam badan mesti mencukupi. Performance Drink pulak memang membantu badan sentiasa terhidrat.Dengan pertolongan Allah tanpa dijangka, masalah Vertigo saya dah hilang. Sampai sekarang, saya takde lagi masalah vertigo. Harap terus sembuh sepenuhnya. Ameen...

Friday, 10 October 2014

Set Anak Sihat, Testimoni Set Anak Sihat


Assalamualaikum and Happy Saturday semua. Ibu bekerja macam saya memang suka hari Sabtu. Boleh spend time ngan family and boleh settlekan 'to do list' kat rumah pulak. Semalam anak2x saya sibuk dengan sambutan hari kanak2x kat sekolah diorang. Naqib standard 3, Najihah pulak standard 2.  Nafis 6 years old attending Genius Aulad. Yang 2 lagi tu, Nazif and Nazneen belum sekolah. Saya memang cuba berikan yang terbaik untuk anak-anak saya. Saya rasa semua ibu nak yang terbaik untuk anak2x dia kan?!Ye, sama ada ibu yang surirumah sepenuh masa, work at home mom mahu pun ibu bekerja, semua mahu yang terbaik untuk anak-anak mereka. Namun yang terbaik tu subjektif, lain orang lain condition die. Jadi tak payahlah risau ape orang lain fikir, cuma buat yang terbaik ikut kemampuan anda.
Talking about terbaik, saya berikan juga supplement (vitamin) untuk anak-anak saya. Saya beri ikut kesesuaian usia mereka. Naqib and Najihah ambil Omegaguard, Chewable vitamin C and mealshake. Nazif and Nazneen takat ni baru consistent ambik mealshake. My youngest, Nazneen ni walau baru 1 tahun 3 bulan dah mula nak ambik chewable vit C. Nampak macam die suke. 1 hari 1 tablet dah cukup. Nazif susah sikit nak ambik tablet. Jadi senyap2x masukkan 1 camca teh mealshake dalam susu dia. Sekali sehari dah cukup. Takat ni die tak complain, mungkin perisa vanilla kat mealshake tu buat susu dia rasa lagi lazat dan berkrim.
My eldest Naqib memang ade masalah eczema dari kecil, kulit selalu gatal-gatal terutamanya masa hari panas. Kadang dalam kelas pun die sibuk menggaru sana sini. Pernah mase die standard 1, saya called class teacher die nak tanye something. Cikgu pun referred Naqib as 'budak yang selalu gatal2x tu ye?!. Geram sikit pun ade mase tu, tapi fact is fact. Selepas saya jadi member Shaklee, saya berikan Naqib mealshake and Omegaguard. Alhamdulillah, sekarang saya tengok kulit dia dah makin halus, kurang masalah gatal2x. Die pun dah tak kerap demam macam dulu. Nafis pun macam tu juga. Nafis eczema tapi tak seteruk abang die. Sekarang ni kulit Nafis dah tak kering sangat macam dulu.
Baby Nazneen masih breastfeed lagi. Saya ambil set lengkap berpantang and breastfeeding Shaklee sejak umur Nazneen 2 hari. Saya tengok Nazneen atau Nineen ni alert budaknya, kalau diajar pun senang dapat. Alhamdulillah...
Ok you all, lame dah tak update gambar. Today I found an easier way to do it. Lepas ni boleh buat lagi. Cheers... Nanti saya share lagi...

Wednesday, 8 October 2014

Shaklee Supplements for Morning, Start Your Day with Shaklee

Assalamualaikum and good morning to all. Harap hari kita hari ini lebih baik dari semalam. Seperti biasa saya akan mulakan hari saya dengan sebiji zinc complex Shaklee. Saya amalkan Zinc Complex ni untuk kawal masalah rambut gugur. Maklumlah saya kan ada anak kecil yang baru setahun lebih. Masalah rambut gugur ni memang biasa. Tapi Alhamdulillah masalah ni nampak terkawal sejak amalkan zinc complex Shaklee. Saya pun dah mula gunakan syampu and conditioner Shaklee untuk rambut yang lagi sihat dan bermaya. Saya suke bau syampu ni, wangi.
After ambik sebiji zinc complex, says ambil set 'Mighty 3 Gems' pulak. Set ni actually campuran ESP, Mealshake and Performance Drink. Saya letak masing2x satu sudu dalam shaker campur dengan air suam. Lepas tu shake and minum. Rasa die? macam susu campur orange. Sedap je... Shake ni bantu saya kembalikan tenaga dan kawal kandungan air dalam badan. Baby saya, Nazneen ni suka tido sambil 'nenen'. Orang Jawa kate ngempeng, jadi bile bangun tidur tu, mama dia ni memang rasa dehydrated. Tekak kering sangat. Tu sebabnya rasa perlu sangat amalkan Shaklee Performance Drink tu. Cepat je hilangkan rasa haus. Performance Drink ni bantu hydrasi badan lebih baik dari air. Bila ambik set 'Mighty 3 Gems' ni, saya jadi kenyang and boleh survive tanpa sarapan yang berat. Ye, kandungan ESP and mealshake buat saya kenyang dan bertenaga. Mealshake provides vitamin and mineral yang diperlukan badan kita.
Bulan October 2014, Shaklee dengan murah hatinya buat double promo. ESP Shaklee promo buy 6 free 1. Memang menjimatkan! Bagi yang baru nak cube boleh cari kawan-kawan untuk share. Bagi pengguna tegar bolehlah beli 7 terus. Don't worry about the expiry date, confirmed 2016. Semua orang perlu ESP ni coz ESP membantu mendapatkan sel yang sihat. Sel yang sihat membentuk anggota badan dan tubuh yang sihat. Jadi ESP ni taklah limited to ibu mengandung and ibu menyusu je, semua orang boleh ambik kecualilah anda ni dinasihatkan doktor tak boleh ambik soya products.  ESP diproses dari non GMO soya, Insyaallah selamat.
Mealshake pun ade promo gak, buy 3 free 1. Ni memang peluang untuk berjimat. Buat stok untuk 4-5 bulan. Saya dan anak2x memang amalkan pengambilan mealshake. Jadi roughly sebulan 1 canister. Anak2x ambil mealshake dengan Milo, cume campurkan 1 camca kecil mealshake dalam air Milo mereka. Mealshake ni ade vanilla flavour jadi Milo tu jadi lagi sedap.
Okay you all, saya nak siap2x pegi kerja ni. Later I will be back with more sharing. Benda yang baik dan menyeronokkan kenalah share kan... Have a good day everyone....

Thursday, 20 March 2014

ESP Promo March 2014, Badan Lebih Anjal dengan ESP

Assalamualaikum & Salam Sejahtera to all... Lame dah tak update blog ni. Saya lebih kerap update Fb page : Mama Yun Supplement Shop. Tu yang lebih selesa buat mase ni.
March 2014 ni Shaklee buat promotion Energizing Soy Powder or nama glamournye ESP. Buy 6 canisters dapat 1 Canister percuma. Boleh dapat free membership lagi. Banyak kelebihan ESP ni. Antaranya ialah membantu hasilkan susu ibu yang lebih pekat, mencantikkan kulit, membantu mendapatkan susuk badan lebih anjal, memberikan rasa kenyang dan macam- macam lg.

ESP Shaklee

Dapatkan ESP anda di Mama Yun Supplement Shop. Ready stocks. Boleh call/ text Khairun at 012 6361195. Saya boleh COD di area Cheras Selatan i.e. BTHO, Bandar Mahkota Cheras, Alam Damai, Taman Minang, Cheras Perdana dan kawasan-kawasan yang berdekatan dengannya. Kalau weekdays, saya boleh COD kat area KLCC.